Buddy är en stor byrå i en väldigt liten kostym.

Med det menar vi att den handfull människor som utgör Buddys kärna har en mängd erfarenhet och expertis inom ett brett spektrum av olika discipliner. Vi tar med oss allt detta till små och medelstora företag som inte kan (och inte heller borde) betala för större byråers nivåer av hierarki och organisation när allt de verkligen ska behöva betala för är det slutgiltiga resultatet. Buddy erbjuder storbyråns talang och expertis men i en mer ekonomisk kostym.

Trots vår storlek är vi en fullservicebyrå och partner med extern expertis när och om det behövs (även om vi även hanterat stora kunder och kampanjer helt på egen hand). Vi kan hjälpa ditt företag att se bättre ut, kommunicera bättre och sälja bättre – med en strategi som matchar alla storlekar på verksamhet och budget.

Buddys kärna är:

Johan Lotto

Art Direction/Design/Production

Johan har jobbat med allt från glass till motorsågar. Men mer viktigt att han jobbat med en hel del däremellan såsom fastigheter, bilar, tobak, öl, hjärtpiller, hemorrojdtänger, truckar och kullager, för att nämna några. Han älskar både ABBA och Einstürzende Neubauten. Han har passionerade åsikter om chips, mattextur och Liam Neeson. Han har rest med popstjärnor och blivit välsignad av en tempelelefant. Han har gjort allt detta och en hel del annat under sina 30 år i branschen, för både globala och lokala kunder, för byråer både above- som below-the-line. Dessa år av erfarenhet har kanske resulterat i lite mindre och lite gråare hår men även en gedigen erfarenhet och expertis.

Tänk #skandinaviskdesign, #globalavarumärken, #flexibel, #snabb, #genomtänkt, #mångsidig, #nyfiken och #hungrig.

Frank Britt

Copy/Strategy/Creative

Frank är en amerikan (fram tills helt nyligen så stod han även för det), född och uppvuxen i det konstiga landet västerut men har tillbringat större delen av sitt vuxna liv i Europa. Till bordet tar han alltid med sig en inget-tjafs-syn på reklam, marknadsföring och varumärken som hans land är känt för, men lugnar samtidigt ner sig med ett hälsosamt inslag av europeiska och skandinaviska känslor och estetiska värderingar. Frank har bott i fem olika länder (USA, England, Frankrike, Spanien och Sverige), gått på sex olika universitet och jobbat med olika saker, för många att nämna.
Dessa erfarenheter (långt ifrån bara ett slöseri med tide som hans mamma hävdade) ger en mängd erfarenheter till varje projekt.

En Copy och strateg, en storyteller, affärsutvecklare, gränsförflyttare, drömmare och pragmatiker.

Frank har också blivit välsignad av en tempelelefant. Tre gånger. (Men hävdar å det bestämdaste att bara två välsignelser fungerade).

Magnus Pehrsson

Art Direction/Digital/Production

Med sina rötter i avlägsna Halmstad har Magnus Pehrsson (med H) varit en låtsasgöteborgare i tjugo år. Hans dialekt är dock fortfarande kvar.

Magnus har jobbat i branschen hela sitt liv och började sitt första jobb vid fem års ålder (eller åtminstone verkar det så). Han har jobbat med ett brett urval kunder, allt från rockstjärnor till underkläder och allt däremellan. Magnus är en tvångsmässig problemlösare (en användbar psykologisk egenhet i denna bransch) och har ett stort intresse för den digitala världen, dess tillämpningar och användbarhet ur ett marknadsföringsperspektiv. Magnus har också en passion för (och tack och lov även talang) för design och har tagit fram logotyper, webbplatser och profiler för många företag och kunder som täcker allt från komplexa, grafiska profiler till enkla personliga logotyper och allt däremellan.